שר הדתות אזולאי: "האם יש לנו בכלל ריבונות על ירושלים?" • האזינו

דוד לזר No Comments on שר הדתות אזולאי: "האם יש לנו בכלל ריבונות על ירושלים?" • האזינו
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

שר הדתות דוד אזולאי התייחס הערב (שלישי) למגוון נושאים העומדים על הפרק בראיון שהעניק לאבי מימרן ב'מהדורה המרכזית' ב'קול חי', בתחילת דבריו התייחס השר לסיור שהתקיים היום בהר הזיתים יחד עם הצוותים הרלוונטיים לאבטחת המקום.

"אני מכיר את העניין בהר הזיתים – זה לא נושא שצץ מהיום, אין ספק לצערי שהמצב נורא ואיום, קשה לראות מקום שקבורים בו גדולי עולם וחלקות מסוימות נהרסות על ידי פורעים ערבים", פתח השר את דבריו.

"הדבר הכי חשוב הוא לגרום לאנשים מכל הארץ שלא יחששו ויפחדו לבוא להר, לכן אני חושב שצריך להוסיף כמה קווי אוטובוסים ממוגנים שיבואו לשם, קוים קבועים מידי יום, בשביל שאנשים יתרגלו ויבואו למקום".

השר התייחס למצב האבטחה במקום ואמר כי הוא לא בא בטענות לאף גורם, "אבל כמו שאנשים ממשיכים להשתמש ברכבת הקלה למרות שיש יידוי אבנים עליה וכמו שאנשים ממשיכים לבוא לכותל המערבי למרות שיש יידוי אבנים בדרך – כך צריך להתחיל ולהרגיל את האנשים לבוא בתדירות להר הזיתים", דברי השר.

"לא נפקיר את הר הזיתים בגלל האבנים, צריך להרגיע את הציבור ולאבטח את המקום, וכאמור להגביר באופן משמעותי את התחבורה למקום כי במצב הנוכחי אין לאנשים איך להגיע למקום".

ביקשתי מהמנכ"ל שלי שיפגש עם כל הגורמים עם שר התחבורה, השר לביטחון פנים והשר לעניני ירושלים", לדברי שר הדתות, "אם ככה ישאר המצב בהר הזיתים – לא נוכל לדבר יותר על ירושלים מאוחדת. התביישתי איך שהגעתי למקום היום באבטחה מתוגברת, איפה אני חי?, האם אני בארץ ישראל?".

"אתן קדימות להר הזיתים, כל אחד שיש לו קרובי משפחה שם יוכל לבוא בצורה נגישה ובטוחה – אסור שיהיה מצב שאדם יחשוב פעמים אם לבוא להר או לא – אחרת כאמור – יש לי ספק על כל הריבונות שלנו בירושלים".

על ביקורו הראשון היום במועצה הדתית בירושלים אמר שר הדתות: "ירושלים בירת ישראל וקיימתי היום ביקור ראשון במועצה הדתית. יחד מנהלי האגפים ורבני העיר. שמעתי דיווח מלא שנעשית עבודה יוצאת מן הכלל שם".

השר אזולאי התייחס לפגישתו עם רבני העיר היום ואמר כי "אימצתי כלל שלכל מקום שאני מגיע אני נפגש עם רבני העיר, לא ישיבה סגורה, קודם כל, עדין לא נפגשתי עם שום רב בישראל, פעם ראשונה שנפגשתי עם הרבני הראשים של ירושלים – זה היה היום, פגישה ראשונה מאז שאני שר. לא היהו ולא נבראו השמועות שאני מפגש עם רבנים בסתר".

על תקרית הכיסא, שהתפרסם היום כי בפגישה עם הרבנים הראשיים של ירושלים, השר ישב על כיסא מכובד ומנגד הרבנים הראשיים ישבו על כסאות נמוכים – אמר השר כי "אני ביקשתי להזיז את הכיסא הזה, אמרתי שזה לא בשבילי אבל הם אמרו כי זה הסדר וככה נוהגים כולם והכיסא הוא של האורח".

על פרשת השוחטים אמר שר הדתות אזולאי כי "נפגשתי לפני שבועיים עם הרב לאו ושמעתי ממנו את הדברים ואמרתי כבר אז שזה בסדר שהרבנים מתעסקים בנושא הכשרות אבל אסור שחלילה נגיע לחגים, לא יהיה בשר – והמחירים יאמירו".

"המנכ"ל שלי רק נכנס לעבודה ולא נתתי לו יום אחד של חסד, היום הייתה לו פגישה בנושא עם היועץ המשפטי של הרבנות והוא יעשה הכל במהרה ובתיאום עם הרב הראשי לסיים את הנושא כמה שיותר מהר".

"אני מקווה שכבר בשבוע הבא יצאו כבר משלחות לחגים, הרי אנחנו בש"ס עושים הכל להורדת מחירם ולא יעלה על הדעת שדווקא אנחנו נגרום להעלאת מחירי הבשר בחגים".

האזינו לראיון המלא עם שר הדתות:



0 תגובות